Kontakta oss

Sledtrax testar

LYNX RANGER ST 900 ACE TURBO – HÄMTAS HOS SN MOTORSERVICE

Äntligen har vår Lynx Ranger ST 900 Ace Turbo anslutit till långtestmaskinerna, men den som väntar på något gott!!! En touringmaskin och arbetskamrat som i år är utrustad med den kraftfulla 900 Ace Turbo-motorn och 3900/51 Powder Max-mattan, vilket gör den extra intressant att titta närmare på.

Bakgrund

Efter senaste årens fördröjningar av skoterleveranser på grund av corona pandemin såg vi fram emot mer normala förhållanden, men dessa förhoppningar grusades snabbt då den stora grannen i öster ville annorlunda – de förseningar som uppstått i år är förstås en bagatell jämfört med den totala katastrof många lever i, men påverkar ändå i det lilla.

Leverans hos SN Motorservice

Det var med lätta steg vi klev in i SN Motorservices nya fräscha lokaler efter att Kenneth ringt och meddelat att vår Lynx Ranger ST 900 Ace Turbo stod klar för leverans. Innanför entrén blev vi välkomnade av Kenneth och Micke som visade oss vår maskin vilken stod först i ledet av leveransklara maskiner.  Lynx Ranger ST 900 Ace Turbo har en sober färgsättning och ger ett elegant intryck som andas kvalitet. En mångsidig maskin som ska fungera bra både på och utanför leden, på familjeturer med släde såväl som riktiga arbetspass i skogen. Den är utrustad med backspeglar och komfortabel dyna med plats för två, rejält med utrymme där man med enkelt handgrepp kan montera packlådor och annan extrautrustning i välbekanta LinQ-fästen. Den tillvalda utrustningen såsom extra LED-helljus, bukskydd, isrivare och packlåda var redan prydligt monterat på maskinen, redo för körning alltså.

Vi fick en grundlig genomgång av skoterns funktioner och viktiga kom-ihåg, till exempel att kedjan skall spännas efter 20 mils körning. Även i år har man 4 års garanti förutsatt att man servar skotern årligen, vilket är bra att veta. En nyhet på årets Lynx Ranger ST är den beprövade 900 Ace Turbo motorn, som funnits i BRP:s program men inte på Rangern. En annan nyhet är att mattan kortats ner till 3923 mm med 51 mm kamhöjd från fjolårets 4141 mm och 39 mm kamhöjd. Detta borde tillsammans göra maskinen piggare och smidigare, men det återstår att se.

Efter lastningen av maskinen gick vi in för att göra affären klar, vilket gick snabbt och smidigt då alla papper var förberedda och det enda vi behövde göra var att skriva på och betala. Erbjudande på förmånlig och prisvärd försäkring fanns också på plats, vilket var enkelt och smidigt så att maskinen var försäkrad inför hemfärden.

Redo för äventyr

När helgen kom hann vi med den första turen på vår Lynx Ranger ST 900 Ace Turbo, en första provtur som verkligen gav mersmak – den tystgående, vibrationsfria och kraftfulla motorn gav en härlig körkänsla och med den breda framvagnen kändes maskinen riktigt stadig. En annan detalj var  backspeglarna som kom väl till pass för att hålla koll på ressällskapet. Vi ser fram emot att få utmana maskinen och lära känna den i alla dess användningsområden och olika snöförhållanden, mer om detta och mycket annat får ni läsa i kommande långtestreportage.

Glöm inte att prenumerera på Sledtrax Nyhetsbrev med chansen att vinna massvis med nya produkter varje månad.

Läs fler Sledtrax Testar

Försäkra din Snöskoter via SVEDEA

Kontakta din lokala LYNX handlare:

MJM POWERSPORTS

LINDROTHS MOTORCENTER

CROSSFIX

KALIX MASKINER

LJUNGBERGS MOTOR

AUTO-BLÅ

OKTAN SVERIGE AB

E-SON MASKIN

SN MOTORSERVICE

Fortsätt läs

Mer i Sledtrax testar

Facebook

Populär läsning

Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.

Till toppen