Kontakta oss

Trax impressions

SKI-DOO SUMMIT ADRENALINE 600R – KLASSENS BUSE!

Har ni någon gång funderat på en 600r motor men tänkt att den kanske inte räcker till? I USA fick vi chansen att köra Ski-doo Summit Adrenaline 600r med Edge paketet i 146″ utförande. Som ni kanske sett finns det en hel del snö där på andra sidan Atlanten, så hur tror ni det gick för denna underdog bland alla värstingmaskiner?

Dags att visa vad du går för

Så både mindre effekt och kortare matta. Det var inte helt utan skeptiska tankar som dessen knäpptes på, shoten trycktes in, motorn brummade igång och vi begav oss ut i en av de djupaste snömängd jag upplevt i den otroliga terräng som omslöt oss. Denna Summit har ändå 64 mm kammar och 600r motorn, som är en nyhet för 2024, den är också lättare än sina större syskon, så det finns potential. Men hur många höjdmeter, hur djup snömängd och hur branta backar klarar den med sin 600r motor och korta drivband?

Lättmanövrerad

Chassiet är vi välbekanta med vid det här laget, och det känns att denna maskin som både är kort och har en mindre motor är lättare vilket gör den väldigt lättmanövrerad med sin 34″ smala framvagn. Du har full kontroll och kan styra mycket med kroppen, maskinen flyter bra när du fått upp fart och skär mjukt genom snön . Klippet är där, gassvaret likaså men det är självklart skillnad när man minuterna innan suttit på en 850, konstigt vore annat!

600r imponerar!

Ski-doo Summit Adrenaline 600r krossar ändå förväntningarna och visar verkligen att den är med i gamet. I de brantare partierna önskar man mer motor, men för lek, bus och körning på flackare områden fungerar den klockrent, trots enorma snömängder! Men det gäller att hålla lite extra fart och tänka till med spårval för att inte bli stannande på ett dåligt ställe, då är det lätt hänt att man blir fast.

Ett attraktivt alternativ 

Efter dagarna i West Yellowstone tänker jag att detta inte är en maskin som skulle vara mitt första alternativ på denna höjd, med denna snömängd och dessa långa branta lutningar, men däremot hemma i Sverige ser jag detta som en het kandidat!  Dels är det en mindre prislapp på 600r motorn samt så drar den mindre och kostar mindre att försäkra. Den har ändå lekfullheten tack vare fint klipp i motorn och 146″ utförande som gör det lilla extra. Vi har inte i närheten av snömängden som i USA heller, så jag tror denna motor räcker gott och väl till snön som faller här hemma på våra skandinaviska marker.

Försäkra din Snöskoter via DINA FÖRSÄKRINGAR

Försäkra din Snöskoter via SVEDEA

Läs några Trax Impressions

Kontakta din lokala Ski-doo handlare:

LINDROTHS MOTORCENTER

AUTO-BLÅ

OKTAN SVERIGE AB

CROSSFIX

KALIX MASKINER

E-SON MASKIN

LJUNGBERGS MOTOR

SN MOTORSERVICE

MJM POWERSPORTS

Fortsätt läs

Mer i Trax impressions

Facebook

Populär läsning

Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.

Till toppen